Blijf fit tijdens het EK en deze warme zomerdagen!

Hup Holland hup, laat de leeuw(in) afgetraind in z’n hempie staan

Net op het moment dat er steeds meer landen van oranje naar geel gaan, moeten Memphis, Frenkie, Matthieu, Dafne, Ranomi en Tom er deze zomer voor gaan zorgen dat Nederland juist weer oranje kleurt. 

Er staat met onder andere het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen een prachtige sportzomer voor de deur.

Een sportzomer met evenementen die zelfs niet-sportliefhebbers voor de televisie weten te trekken, omdat gezelligheid ook om de hoek komt kijken. Zeker als er Nederlands succes is.

En dat is voor de transformatie naar dat perfecte strandlichaam minder goed nieuws.

Het EK voetbal zorgt namelijk voor een aantal extra ‘weekenddagen’. Dagen waarop je misschien iets meer de touwtjes laat vieren en minder goed aan je voeding denkt. 

Nederlands elftal

Want hoe zit dat dan? Het Nederlands elftal speelt op zondagavond 13 juni (21.00 uur), donderdagavond 17 juni (21.00 uur) en maandagavond 21 juni (18.00 uur) de eerste wedstrijden van het toernooi. 

Laten we eerlijk zijn: het is erg verleidelijk om met een groep vrienden de wedstrijden te bekijken en vervolgens iets minder goed aan je eten en drinken te denken. 

Daar komt nog bij dat de zomerse temperaturen er nou eenmaal voor zorgen dat er sneller een fles wijn of een blikje bier wordt opgetrokken. 

Hoe zorg je er dan voor dat je toch fit blijft? Want die gezelligheid overslaan, is geen optie. Nou, er zijn wel wat handige tips om toch in shape te blijven. 

Ontbijten

Ontbijt na een avondje Oranje goed. Ook als je een lichte kater hebt. Een goed ontbijt, is de beste start van de dag. Ontbijttips nodig? Ook hiervoor kan je bij Sjoerd en Menno terecht.

Probeer zo vroeg mogelijk te sporten. Dat heeft meerdere voordelen. Als je naar buiten gaat, is het nog niet zo warm. Ga een rondje hardlopen en begin fris aan je dag.

Maar het is in de ochtenduren ook goed om in de sportschool te duiken. Je ziet nog geen mensen in de Amstel springen en de parken zijn nog niet gevuld met zonaanbidders. Je begint je goed aan je dag en je zult merken dat je daardoor nog frisser en scherper bent, zowel lichamelijk als geestelijk. 

Je zult ook merken dat je beter gaat slapen. En een bijkomend voordeel voor personen die graag willen afvallen: in de ochtenduren kan je lichaam beter vetten losmaken, wat ervoor zorgt dat je sneller vet verbrandt.

Buiten het feit dat je het warmste gedeelte van de dag voor bent, heb je als je ’s ochtends sport de hele dag meer zin in gezond eten. Het klinkt gek, maar het is toch echt zo. 

Na een werkdag heb je vaak geen zin meer om nog de sportschool in te duiken. Helemaal niet als een van je vrienden je belt met de vraag of je aanhaakt bij de barbecue op zijn dakterras. Of om de wedstrijd van het Nederlands elftal te komen kijken.

Een rigoureuzere zet om de kater direct uit je lichaam te schoppen: meld je aan voor een pittige groepsles en zweet al die drankjes eruit.

Afspraak

Wat bij mij goed helpt: maak een ‘flauwe’ afspraak met jezelf. Je mag pas drinken als je hebt gesport. Of als je hebt gedronken, moet je de volgende dag sporten. Blijf op de momenten tussen de gezellige dagen goed bezig. Let op je voeding en sport regelmatig. Dan kom je die paar Oranje-snipperdagen in de week fluitend door.

Hup Holland hup. En zorg ervoor dat jij straks strak in je hempie staat.

Tot de volgende,

Jitse

P.S. Wil jij echt 100 procent begeleiding? Dan bieden wij nu ook een 8 weeks kickstarttraject aan. We gaan jou dan 8 weken lang coachen op het gebied van voeding, training en mindset. Gegarandeerd resultaat nog voor de zomer.

Meer informatie over ons 8 weeks kickstart programma!

The Body Studio Zuid

Heemstedestraat 12, 1058NM Amsterdam

The Body Studio Oost

Dapperstraat 271, 1093BS Amsterdam

Mail: info@thebodystudio.nl

Tel: 020 215 7148 (Ook via whatsapp bereikbaar op dit nummer!)